tsipras ieronymos

Γελάκια και χαμόγελα σαν να τούς καθαρίζουν αυγά σε κάθε τους συνάντηση.

Ο Τσίπρας θα έπρεπε να πάρει μαζί με το Νόμπελ ειρήνης και το βραβείο ηθοποιϊας και εξαπάτησης, άν υπάρχει τέτοιο. Καί άν δεν υπάρχει να φτιαχθεί για τέτοιους σκοπούς...

Εδώ πού έφθασαν τα πράγματα με τις συνεχείς υποχωρήσεις του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου και την ανοχή του χωρίς κάν μία έντονη κραυγή διαμαρτυρίας του για φοβερούς και διεστραμμένους ανήθικους Νόμους πού η παρούσα «κυβέρνηση – κουρελού» σκόρπισε γύρω της και προσπαθεί και συνταγματικά να κατοχυρώσει, το μόνο πού θα έπρεπε να γίνει από τους υπόλοιπους Αρχιερείς της Ιεράς Συνόδου αλλά και της Ιεραρχίας ολόκληρης θα ήταν η κατάθεση  express   Πρότασης μομφής κατά τού  Αρχιεπισκόπου ώστε να αποχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν πρίν θάψει κλήρο και λαό μέσα από την «αυτοσοφία» πού τον διακατέχει!
Αν δεν γίνει αυτό, τότε για όλα όσα δεινά επακολουθήσουν ακεραία ευθύνη θα φέρουν και όσοι Αρχιερείς ανέχθηκαν, υποχώρησαν, χειροκρότησαν τον άνθρωπο αυτό πού θα μπορούσε να γίνει ένας καλός μοναχός καί ηγούμενος σε κάποιο μοναστήρι αλλά όχι καί να διοικήσει μιά ολόκληρη Εκκλησία, καί μάλιστα σε καιρούς χαλεπούς όπως σήμερα...





 
  

"...Έντονη αναστάτωση επικρατεί στη Εκκλησία, μετά το πλαίσιο συμφωνίας το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα  από το υπουργείο Παιδείας, αλλά και από τα αποτελέσματα των συναντήσεων που είχε ο υπουργός κ. Κώστας Γαβρόγλου με τις επιτροπές της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Οι νομικοί σύμβουλοι του ΙΣΚΕ, αλλά και των Κληρικών της Κρήτης μελετούν το κείμενο και δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να προσφύγουν στη δικαιοσύνη.

Η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει με τις αλλαγές αυτές, αν και διαμηνύει ότι ο διάλογος συνεχίζεται. Ο υπουργός Παιδείας τόνισε με νόημα χθες ότι υπάρχουν διάλογοι που δεν καταλήγουν πουθενά και τότε η κυβέρνηση πρέπει να παίρνει αποφάσεις, ενώ ξεκαθάρισε στην αντιπροσωπεία του Φαναρίου ότι η συμφωνία αρχικά αφορά την πολιτεία και την Εκκλησία της Ελλάδος.

Αλλά και ο πρωθυπουργός, από το βήμα της Βουλής, τόνισε προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι  ο εξορθολογισμός των σχέσεων Εκκλησίας και Κράτους με την ρητή κατοχύρωση στο άρθρο 3 της αρχής της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους αλλά και του υποχρεωτικού πολιτικού όρκου στις πολιτειακές και διοικητικές υποθέσεις.

Είπε ότι εδώ «γίνεται ένα σημαντικό βήμα -με απόλυτο σεβασμό βεβαίως στις θρησκευτικές πεποιθήσεις των πολιτών- ένα βήμα στην κατεύθυνση της κατοχύρωσης της κοσμικότητας του Κράτους που αποτελεί τον θεμέλιο λίθο ενός οποιουδήποτε φιλελεύθερου συντάγματος». Σχολίασε ότι και εδώ υπάρχει μια βαθιά διαφορά και ιδεολογική με τη ΝΔ και πως του κάνει εντύπωση που ο κ. Μητσοτάκης, όπως είπε, έχει προσχωρήσει στην άποψη που δεν αποτελούσε προσφιλή άποψη και θέση όλων όσοι ήθελαν ή θέλουν να αυτοαποκαλούνται φιλελεύθεροι. Σχολίασε πως φαίνεται ότι η μετατόπιση του κόμματός του, έχει επιφέρει και τη δική του μετατόπιση.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο φέρεται εμφανώς δυσαρεστημένο από τις εξελίξεις αυτές και η δυσαρέσκεια αποτυπώθηκε και κατά τη χθεσινή συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες του ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ δεν κινήθηκε σε τόσο θετικό κλίμα...

++++++++++++++++++++++++++++++

Οι αντιπρόσωποι του Οικουμενικού Πατριαρχείου δεν έκρυψαν την δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι -όπως είπαν οι συζητήσεις- γίνονταν εδώ και 2-3 χρόνια χωρίς να έχουν ενημερωθεί. «Και ξαφνικά ακούσαμε τις κοινές δηλώσεις του πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών» δήλωσαν σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.

Απορρίπτει τη συμφωνία ο ΙΣΚΕ

Την έντονη αντίδρασή του με την προωθούμενη συμφωνία εκφράζει και ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος.

Έντονο προβληματισμό προκαλεί στην Εκκλησία η υπερψήφιση του άρθρου 3 του Συντάγματος, το οποίο περνά πλέον στη δεύτερη ψηφοφορία που θα διεξαχθεί στις 13 Μαρτίου.
Εκκλησιαστικές πηγές μιλώντας στο Διεθνές Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ανέφεραν ότι δεν αποκλείεται το προσεχές διάστημα να έχουμε πρωτοβουλίες εκ μέρους Ιεραρχών, αλλά και Κληρικών, προκειμένου να πείσουν τους τοπικούς κυρίως βουλευτές να μεταβάλουν τη γνώμη τους ενόψει της δεύτερης ψηφοφορίας. Αν και, όπως τόνιζαν με εμφανή απογοήτευση, κάτι τέτοιο κρίνεται εξαιρετικά δύσκολο. Κι αυτό, καθώς το συγκεκριμένο άρθρο πέρασε με την οριακή πλειοψηφία των 151 ψήφων. Η αρχική καταμέτρηση έδινε 150 ψήφους.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης, ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, κ. Ιερώνυμος δεν προτίθεται να ζητήσει τη σύγκληση της Ιεραρχίας για το θέμα, ωστόσο ενδεχομένως να αναγκαστεί να το κάνει αν πληθύνουν οι αντιδράσεις και οι πιέσεις εκ μέρους των Ιεραρχών.

Τα επίσημα αποτελέσματα επί τους άρθρου είναι τα εξής:

– άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ»

– άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 «ΝΑΙ», 102 «ΟΧΙ», 19 «ΠΑΡΩΝ»

– άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 167 «ΝΑΙ», 101 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»

– άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 153 «ΝΑΙ», 115 «ΟΧΙ», 4 «ΠΑΡΩΝ»

Αντίθετη η Αρχιεπισκοπή

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Διεθνούς Πρακτορείου Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, στο άκουσμα της αρχικής είδησης ότι το εν λόγω άρθρο έλαβε 150 ψήφους, εκκλησιατικές πηγές ανέφεραν ότι πάγια θέση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου και της Εκκλησίας της Ελλάδος ήταν να μην υπάρξει καμία αλλαγή στο άρθρο 3 του Συντάγματος και καμία αναφορά στο προοίμιο του Συντάγματος περί ουδετερόθρησκου κράτους.
Αυτή η θέση είχε εκφρασθεί από την Εκκλησία και μάλιστα σθεναρά ενώπιον του υπουργού κ. Κατρούγκαλου και άλλων υπουργών και βουλευτών σε σχετική εκδήλωση στο Πολεμικό Μουσείο ήδη από τις 7 Ιουνίου του 2017 και υποστηρίχθηκε μέσα από τρεις εμπεριστατωμένες εισηγήσεις ειδικών σε σχετική εκδήλωση της αρχιεπισκοπής Αθηνών.
«Η Πάγια θέση του Αρχιεπισκόπου και της Εκκλησίας είναι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος και καμία ανάγκη αλλαγής του άρθρου 3 του Συντάγματος ή πρόσθεσης οποιασδήποτε ρήτρας περί ουδετερόθρησκου Κράτους. Η Ιερά Σύνοδος είχε αποστείλει σχετική επιστολή και στους Έλληνες Βουλευτές. Δεν υπάρχει κανένας λόγος και καμία ανάγκη Εθνική ή κοινωνική» ανέφερε με έμφαση στο Διεθνές Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «Ορθοδοξία» ο Διευθυντής του Γραφείου Τύπου, Ενημερώσεως και Επικοινωνίας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών κ. Χάρης Κονιδάρης.

ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 3 .

  1. Eπικρατούσα θρησκεία στην Eλλάδα είναι η θρησκεία της Aνατολικής Oρθόδοξης Eκκλησίας του Xριστού. H Oρθόδοξη Eκκλησία της Eλλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Kύριο ημών Iησού Xριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Mεγάλη Eκκλησία της Kωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Eκκλησία του Xριστού τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Eίναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Iερά Σύνοδο των εν ενεργεία Aρχιερέων και από τη Διαρκή Iερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Kαταστατικός Xάρτης της Eκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Tόμου της κθ΄ (29) Iουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
  2. Tο εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Kράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.
  3. Tο κείμενο της Aγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. H επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Aυτοκέφαλης Eκκλησίας της Eλλάδας και της Mεγάλης του Xριστού Eκκλησίας στην Kωνσταντινούπολη.

Οι προτεινόμενες αλλαγές...

Η προτεινόμενη από τον ΣΥΡΙΖΑ τροποποίηση του άρθρου 3 προβλέπει την εξής διατύπωση:
1. Η Ελληνική Πολιτεία είναι θρησκευτικά ουδέτερη. Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία βρίσκεται αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και με κάθε άλλη Ορθόδοξη Εκκλησία και τηρεί απαρασάλευτα τους Κανόνες των Αποστόλων και των Οικουμενικών Συνόδων και την εκκλησιαστική παράδοση. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας είναι αυτοκέφαλη και διοικείται σύμφωνα με όσα ορίζουν ο Καταστατικός Χάρτης της, ο Πατριαρχικός Τόμος του 1850 και η Συνοδική Πράξη του 1928. Το εκκλησιαστικό καθεστώς της Κρήτης και των Δωδεκανήσων δεν αντίκειται στις παραπάνω διατάξεις.

Το άρθρο, πάντα κατά την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, συμπληρώνεται από την εξής ερμηνευτική δήλωση:
«Ο όρος επικρατούσα θρησκεία δεν αποτελεί αναγνώριση επίσημης κρατικής θρησκείας και δεν επιφέρει καμία δυσμενή συνέπεια σε βάρος άλλων θρησκευμάτων και γενικότερα στην απόλαυση του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας».

https://www.orthodoxianewsagency.gr/aytokefales_ekklisies/ekklisia_ellados/stis-13-martiou-i-deyteri-psifoforia-gia-to-arthro-3-ti-tha-kanei-i-ekklisia/